Adaptacja materiałów dydaktycznych to złożony proces. Na początku poddajemy analizie przekazane nam materiały. Musimy określić ich stopień trudności przetworzenia i zadecydować do jakich specjalistów powinny trafić. Następnie wykonujemy plan adaptacji i podejmujemy decyzje jakie techniki należy zastosować. Pierwszym krokiem, w przypadku gdy materiały są w postaci papierowej, jest przetworzenie ich na postać elektroniczną poprzez zeskanowanie i rozpoznanie oprogramowaniem OCR. Występujące w materiałach obrazy i inne formy graficzne zostaną odpowiednio opisane. W przypadku materiałów technicznych wszystkie wzory matematyczne, fizyczne, itp. zostaną zapisane ręcznie w wybranym przez uczestnika formacie (np. LaTeX, alfabet Braille’a). Kolejnym krokiem jest weryfikacja poprawności celem eliminacji wszelkiego rodzaju błędów. Do grafik, dla których opis może być niewystarczający do zrozumienia problemu, tworzymy tyflografiki – grafiki dotykowe, opatrzone odpowiednimi opisami.

Wsparcie kierowane jest dla osób, które wykażą potrzebę posiadania zaadaptowanych materiałów. Mogą to być osoby, które nie mają dostępu do książek technicznych, a takich potrzebują, by rozwijać swoją wiedzę i zainteresowania, jak i osoby, które chciałyby posiadać np. swoją ulubioną książkę – powieść, tomik wierszy w postaci elektronicznej (np. html) lub wydrukowaną w alfabecie Braille’a.
Otrzymujesz od nas materiały w postaci dostępnej, papierowej i/lub elektronicznej. Wersje papierowe, wydrukowane w alfabecie Braille’a dzielimy na tomy, tworzymy odpowiednie okładki i bindujemy. Wersje elektroniczne zostają nagrywane na płytę CD lub DVD z kompletną instrukcją obsługi. Przekazujemy Ci gotowe materiały, z których możesz od razu korzystać!
Liczba godzin: na jednego uczestnika przewidujemy około 110 godzin adaptacji.
.

Listą udostępnionych utworów znajdziesz tutaj.