Podczas działania naszego Centrum Adaptacji Materiałów Dydaktycznych prowadziliśmy szkolenia z obsługi sprzętu komputerowego na trzech poziomach: podstawowym, średnio-zaawansowanym oraz zaawansowanym.
Tematy, które zostały poruszone na szkoleniach komputerowych w zakresie podstawowym to m.in.:
- Obsługa klawiatury, menu start i nauka skrótów Windows, otwieranie określonych aplikacji, w tym przez pasek wyszukiwania.
- Konfiguracja Windows pod ułatwioną nawigację i współprace z czytnikami ekranu.
- Zarządzanie plikami (przenoszenie, kopiowanie, usuwanie, organizowanie w folderach, otwieranie, zapisywanie).
- Podstawowa obsługa funkcji programu udźwiękawiającego (np. sprawdź datę / czas, stan zasilania / baterii, zarządzanie aplikacjami w zasobniku systemowym).
- Pisanie i edycja tekstu; obsługa programu do pracy z tekstem (Ms Word / Wordpad).
- Czytanie, obsługa i edycja tekstu przy użyciu monitora brajlowskiego (jeśli posiadany).
- Obsługa stron internetowych – podstawy: wirtualny kursor, formularze i ułatwienia nawigacyjne.
- Kalkulator Windows: wszystkie podstawowe operacje.
- Obsługa kont poczty elektronicznej przy użyciu programu pocztowego (do wyboru Outlook / Thunderbird).
- Nauka samodzielnego rozwiązywania problemów: korzystanie z wbudowanej pomocy Windows, czytnika ekranu i wyszukiwarki Google (tu można wymyśleć problemy, z którymi beneficjent powinien sobie sam poradzić szukając rozwiązania).
- Wybieranie i łączenie się z sieciami bezprzewodowymi na różnym poziomie zabezpieczeń.